Ny vecka...

Visst innebär måndag ny vecka med nya tag? Vi får hoppas att det blir så även för mig. Jag kommer att börja dagen med att gå till Arbetsförmedlingen. Kommer det att leda till nya tag? Förmodligen inte! När jag ändå är på stan ska jag kolla efter en klippbok till jobbet. Kommer det att leda till nya tag? Troligtvis! Det är lite svårt att hitta just en sån bok jag söker, men har jag tur kommer det att lösa sig. Dagen kommer nog att avslutas med Body Pump. Kommer det att leda till nya tag? Förhoppningsvis! Det är ett steg i att förminska mig själv.

I helgen var jag som sagt hos mamma och pappa. Gjorde en deal med pappa. Jag körde in min bil i garaget och fick den lagad och i utbyte klippte jag gräset. Iförd hörselkåpor med radio är det rätt ok, så jag tycker dealen var bra. Lite gratis motion där... Annars bestod helgen av mycket mys med mina små hjärtan. Det är rätt mysigt att vakna av en 4-åring som kommer och kryper ner i sängen och myser. Eller att se den totala lyckan när en 2-åring får en chokladbit. Eller varför inte få ett stort leende från en 2-månaders liten tös. Men också att höra när 7-åringen berättar om sin första vecka i skolan. Totalt kravlös kärlek!

JO! Jag har ju ätit surströmming i helgen! Har fortfarande inte bestämmt mig om jag tyckte om det eller inte. Jag kan nog säga att jag inte kommer att längta efter det som min karl kan göra, så gott var det inte, men jag kommer kanske att ge det en chans till.

Nä, nu väntar duschen innan jag ska få en ny handlingsplan gjord till mig. Undra vad mer de kan planera än att jag ska fortsätta söka jobb?

Kommentera här: