Födelsedag

Igår flyttade hunden ut i bilen och lägenheten fylldes av folk i stället. D frågade i måndags om jag trodde att många skulle komma. 5-6 st chansade jag på, men så fel jag hade. Under hela dagen byttes folk av vid köksbordet för att äta tårta. Ett uppskattat besök var farmor, som i vanliga fall inte tycker om att åka bort. Det var mysigt! Hon är mysig min farmor. Hon stickar strumpor och vantar, väver mattor och dukar och pysslar på. När hon såg att vi inte hade några mattor i sovrummet skulle hon åka hem och riva upp den hon precis bröjat med och väva två små åt mig att ha på varsin sida sängen.

Den roligaste och den present som jag blev mest överraskad över var nog en gitarr! Mamma, som läser min blogg, fick idéen när hon såg inlägget om att jag skulle vilja lära mig spela. Hur roligt som helst! Jag skulle aldrig gå och köpa en själv. Så nu på morgonen sitter jag framför youtube och lär mig spela. Tre ackord kan jag nu. Nästa steg är väl att lära sig byta mellan dem i en takt som gör att det kan bli en melodi av det :)


I övrigt fick jag andra fina saker också; armband, glas, salt- och pepparkvarn, Winnerbäcks nya bok 112 sånger (så nu har jag något att spela på min gitarr), pengar och blommor. Jag älskar blommor och har nu fulla lägenheten! Jo, just ja. En annan riktigt söt present var Mums-mums från D. För honom och mig betyder dom nå speciellt, så det var så himla sött. Får se nu vad som väntar i helgen då Mr D sagt att jag inte får planera nåt. Jag har inte en aning och det ska bli spännande att se vad han hittat på.

Nu ska jag klinka vidare på min gitarr om det här ska bli något.

Jo just ja Anna, hade du inte varit i Oslo hade du fått smaka "Anna-kakor" från farmor ;)

1 Kusin Anna:

skriven

Ååhh, Anna-kakor! Guud vad gott! Få äta en massa av dom i jul istället, om jag nu får ledigt och kan åka hem då! :) Jag ska skicka ett fb mail till dig ikväll och berätta och jobb och så, sen vil jag höra lite om hur det går med dig och jobb! ;) Härligt att höra att du hade en fartfyll och härlig 25-års dag! Varma kramar från mig och Oslo! :)

2 Therese:

skriven

ja jag tänkte på dig när jag såg den där boken ;)

Kommentera här: