Stockholm i mitt hjärta

När jag satt på tåget hem från Stockholm kände jag att jag åkte från något. Jag var inte färdig. Jag var inte klar med staden. Hade inte fått nog av människor. Jag var inte stressad över tempot. Jag hade haft en underbar helg och jag ville inte att den skulle ta slut. Jag önskar att jag hade haft några dagar till. Jag önskar att jag hade fått vara kvar. Det är alltid skönt att komma hem, men inte så tidigt. Hudik kändes så litet, så tomt och så stilla. Stockholm växer mer och mer för varje gång jag åker dit och jag saknar det mer och mer för varje gång jag åker hem. Jag skulle inte vilja byta bort mitt liv här hemma, men jag skulle gärna bo i Stockholm ett tag.

Kloning har ju varit på agendan några år så jag håller tummarna att jag någongång kommer kunna äta kakan och samtidigt ha den kvar.

1 Tove:

skriven

Ja, kom till Stockholm :) Eller hälsa på oftare :)

2 alexandra:

skriven

Feel free att hälsa på mig nån gång oxå!

Kommentera här: