Fick ihop det

Jag hade lite funderingar i fredags hur jag skulle hinna med mig i helgen, men det gick bra. 

  • DOP - På lördagen fick lilla söta Mejja vatten på huvudet. Hon var hur duktig som helst. Sa inte ett ljud i kyrkan utan log mest och verkade njuta av uppmärksamheten. Irma fick låna Alexandras famn under hela ceremonin och stortrivdes så pass att hon somnade när Erika sjöng. Efteråt bjöds det på fika av det finare slaget. Therese hade gjort helt underbara bakverk!

  • SURSTRÖMMING - Efter dop, fika och lite mat i bilen (tvärhungrig tjej) så åkte vi vidare till Hazzan och Karin. Surströmming stod på schemat för de vissa. Paj och kräftor för andra. Det dukades upp i timmerstugan och festen kunde börja. Irma tyckte det lät som en bra idé och ville inte alls sova, eller ligga i vagnen så för min del blev det en pajbit i farten. När strömmen sedan slogs ut av det värsta åskoväder jag nånsin varit med om tyckte jag att det var lika bra att åka hem. Sagt och gjort packade vi (Irma och jag) in oss i bilen och for vidare.

  • LYSKVÄLL - Den upplevde vi lite så där på håll när vi åkte hem genom stan och såg marschaller längts kanalen och hamnen. Vi var båda för trötta för att göra något seriöst försök att se det "på riktigt" så vi for hem och la oss istället. Med hela sängen för oss själva sov vi gott och kunde göra oss beredda på nästa "happening"

  • BARNVAGNSRACE - Kl 13 var det bokat barnvagnsrace med Maria, Paulina och Lisa runt Lillfjärden. Kl 12.45 öppnade sig himlen. Det regnade på tvären och vi hann fundera både en och två gånger om vi skulle ställa in/skjuta på det innan det sprack upp. Vi hade tur och fick vi en superhärlig prom med strålande sol. Med 4 barnvagnar i bredd pratade vi om sånt som bara nyblivna mammor orkar lyssna på. Som exempelvis trasiga underliv, viktuppgång (bebisar) och viktnedgång (mammor). Tack tjejer, eller nä, vi var ju inte tjejer längre. Tack tanter (??) för promenaden. Jag hoppas att det blir fler gånger!


Nu ska jag ta hunden på kvällsprommen innan vi kryper i säng här hemma. Ny vecka i morgon. Förhoppningsvis en spännande sådan. 

1 Mamma-Mia:

skriven

Puh. Låter som att du behöver helg efter den här helgen! :) Tack själv för idag! Mysigt att träffa era bebisar och skönt att få prata lite om det som rör sig i skallen. Tycker vi kan fortsätta kalla oss tjejer ;) Kram

2 stina:

skriven

ojoj låter som ni haft en fullspäckad helg :D

Kommentera här: