Hantverkare

Jag har aldrig haft nå med hantverkare att göra tidigare. Förutom svärfar då, men han lånar vi ju in på fritiden vilket gör att han passar tiderna väldigt bra. Men de andra, som man bokar tid med, de har jag inte arbetat med tidigare. Men nu vet jag vad folk menar.

Satt igår och väntade på ett hantverkare som skulle komma och lämna offert på vårt badrum. Innan kl 15 skulle han höra av sig för att vi skulle hinna på banken. Det gjorde han iof. 14.50 ringer han och säger att han inte hinner. No shit sherlock. Men snäll som han var bokade han in en ny tid. Mellan 9 och 10 idag skulle han komma. Att han bara var 50 minuter sen ser jag som ett enorm framsteg. Han dök ju upp iallafall. Att det tog 7 minuter för honom att mäta rummet och berätta att han skickar en offert var sedan skrattretande.

Men nu är det gjort iallafall. Antar att de inte drar ut på det lika länge när de sedan ska göra jobbet. Då får de ju betalt för det.

1 Alex:

skriven

Haha, det påminnermig om när de gjorde om vårt badrum första gången. Det var först målare några dar, sen golvläggare, sen kom några och kollade taket, sen kommer TVÅ gubbar och hjälps åt med att sätta fast golvlisterna till dörrarna! Det var skrattretande, jag tänkte säga att jag kunnat göra det själv liksom :) helt otroligt det där.....

Kommentera här: