Hemma igen

Igår kom vi hem till lägenheten efter ungefär 3 veckor på resande fot. Vi har varit i Fjärn och i Brännås om vartannat och bara varit hem för att packa om då och då. Och hur skönt det än är att vara borta är det förbaskat skönt att komma hem. Igår packade jag upp resväskan direkt vilket för mig är en bedrift. Annars brukar den kunna stå länge innan jag ens kommer på tanken att tömma den. Det kanske är ett tecken på hur jobbigt jag tycker det har varit att leva i en kapsäck utan nån ordning alls.

Men jag ska inte klaga egentligen! Usch, det låter som det bara har varit jobbigt. Det har det inte. Sommaren ska helst inte spenderas i lägenhet i stan. Så därför har vi njutit av att kunna:

  • Gå barfota direkt ut på en gräsmatta. 
  • Ta en spontanpromenad utan att krångla med barnvagnen i och ur en hiss.
  • Låta Irma sova ute i friska luften.
  • Dricka en kaffe i skuggan.
  • Äta en glass i solen.
  • Det har varit en underbar sommar, och till veckan satsar vi på kvalitetstid tillsammans bara vi tre. Om två veckor är D´s sommarlov slut och hösten börjar så det är bäst att njuta vidare medan dagarna ligger öppna för oss.

    Kommentera här: