Jag ska bara...

Igår var jag till BM för en extra koll på blodtrycket. Undertrycket såg jättebra ut, men däremot var övertrycket högt. Även om det är undertrycket de har mest koll på är det inte speciellt bra om övertrycket är för högt heller. Men urinprovet visade ingenting så hon var nöjd iallafall. Vi får väl se på måndag när jag ska dit på en vanlig rutinkoll hur det ser ut då. För innan dess har det nog inte kommit någon bebis. Iallafall som det känns nu...

Det slog mig igår när jag gick kvällspromen med hunden att vi hade haft vår bebis nu om moderkakan inte flyttat sig. Då hade vi gjort kejsarsnitt för någon vecka sedan. Helt sjuk tanke eftersom jag fortfarande inte förstått hur nära det är. Är inne i vecka 40 nu. Sista veckan innan övertiden tar vid.

BM sa iallafall åt mig att inte få "nåt sånt där fnatt" och börja städa eller baka som en tok som så många gör, utan vila och spara på krafterna till det som komma skall. Nej då sa jag och åkte för att ha tvättstugan igår kväll och städa lägenheten idag. Jag ska bara dammsuga och torka golven nu så ska jag vila sen...

1 Therese:

skriven

hann inte vila mkt du inte ;) hihi! :D

2 Kajsa:

skriven

Therese: Nä, 3,5 timmar senare satte det igång. :)

3 Mamma Mia:

skriven

Hahaha... hejsan hoppsan! :)

Kommentera här: