Upp på cykeln igen

Idag har jag äntligen släpat mig iväg på träning igen. 4 kilo (!!) gick jag upp nu i sommar och det känns jag lova. Jag vantrivs med hur jag ser ut och måste göra nåt åt det. Träning och bättre kost är med andra ord ett måste framöver!

Den här veckan kör Friskis och Svettis prova-på-vecka så jag drog med mig Mia och körde ett pass spinning. När jag pluggade i Sundsvall gick jag regelbundet och älskade det, men sedan jag flyttade hem har jag inte varit på ett enda. Det var lika roligt idag som det var för flera år sedan och jag tror att jag ska fortsätta. Men jag är lite i valet och kvalet... F&S har inte lika bra styrkepass som exempelvis Hydikgympans bodypump och Hudikgympan har inte spinning. Visst skulle jag kunna gå på nåt annat ställe också, men jag har inte lust att slänga ut en förmögenhet på träning och inte tiden heller för den delen. Jag träffar Irma lite som det är redan nu och att minska den tiden för att jag ska träna känns inte helt rätt.
 
Men det lutar åt F&S. Kanske ska ge dem en chans den här terminen så får jag byta tillbaka till våren om det skulle kännas helt galet.
 
Vad har ni för erfarenheter av F&S?
 
1 Anonym:

skriven

Den bästa träningen är den som blir av, så om du har en förkärlek till spinning och har tränat dessa flera år tidigare skulle jag satsa mitt kort på det. Det är lättare hänt att man tränar om man gör något man verkligen tycker om, klyschigt men sant =)

Svar: Ja, jag vet. Och det är det som är så svårt. Jag skulle vilja gå på BÅDE BodyPump och spinning, men tiden finns inte. Och inte heller de båda sakerna samlat på samma ställe. En svår nöt att knäcka.
Kajsa

2 Klang:

skriven

Jag står också i valet och kvalet inför att byta gym. Nu kan jag ju inte jämföra F&S i uppsala med Hudik. På min tid i hudik höll de till i en gympasal på läroverket..
Men det är samma här, ett gym har pilates som jag gillar, ett annat gym har det inte, men är billiagre.

Om jag var du skulle jag satsa på en grej i höst. Alltså typ spinning, och köra det två ggr i veckan ist. Och sen till våren kanske byta till bodypump?

Svar: Visst är det svårt! Nu håller F&S till i superfräscha stora lokaler. Verkligen jättehärligt. Och jag tror faktiskt att det får bli F&S i höst så får jag känna efter i vår vad jag vill då.
Kajsa

Kommentera här: