Börjar jag bli gammal?

Det går en våg på bloggar, Facebook och Instagram där alla lägger upp quotes (citat) i tid och otid om allt. Och förlåt om nån tar illa upp, men jag förstår faktiskt inte grejen med att publicera saker som andra har skrivit, sagt eller gjort. 
 
Det är en sak om citatet används för att förstärka något man själv skriver, men att bara lägga upp bilden för att man blev inspirerad av den, det tycker jag är tråkigt. Lite som att kopiera någon annans blogginlägg för att det var bra skrivet.
 
Nä, jag kommer nog att fortsätta göra som jag alltid gjort, visa små valda delar av mitt liv, och ingen annans.
 
 
 
 
 
1 Malin:

skriven

WORD! Tycker det är konstigt. Visst om ett citat säger något om en bild man tagit eller något, men annars tycker jag det är sjukt fantasilöst. På ett sätt är det som att "Jag har inget att säga eller skriva men ni har väl inte glömt bort mig?" Nä. Det går inte hem i min värld.

Svar: Ja, precis! Om citatet eller en lånad bild stärker något man själv skrivit är det ok. Men att BARA lägga upp en bild är så tråkigt.
Kajsa

Kommentera här: