Tråkiga jag

Jag är som mellanmjölk. Inget man höjer på ögonbrynen för precis, utan sådär lagom tråkig som går obemärkt förbi. Inga speciella intressen, inte överdrivet snygg men inte heller kräkful. Jag har inget intresse jag snöat in på och ingen konstig samling som gör mig unik.
 
Jag har alltid varit tråkig och det svåraste jag visste när jag var liten var att fylla i intresserutan i Mina kompisar- böcker. Jag har inte och har aldrig haft något jag brinner för. Jag är bara grå, eller nä, kanske beige. Ja, beige är jag nog.Men beige är väl också en färg? Eller?
 
Vilken tur att jag inte ska vabba i morgon utan komma på jobbet. Det är dags att träffa lite folk som får skätta över lite färg på mig så jag inte tynar bort och blir genomskinlig.
1 Uppsalasfinest :

skriven

Äh, när jag och min kompis skulle leka när vi var små, röstade jag alltid för aktiviteten "tänka"! Det var innan man hört ordet dagdrömma, men det skönaste jag visste var att sitta i en garderob och fundera över saker och ting.
Jag har heller inget jag verkligen, verkligen brinner för. Men jag har mycket jag tycker är roligt, och då fokuserar jag på det en stund. Men tänker jag för mycket på detta idag, då får jag panik för att jag inte vet vad jag gör om 10 år, eller fem, eller ens ett. För jag vet ju inte vad jag vill.
Tror det är lite samma känsla som du försöker förmedla. Hitta sin identitet endera i intressen eller i jobbet.

Svar: Precis så är det. Vem är jag? Vad identifierar jag mig med? Inget. Jag är mig själv jag tycker om massor/de mesta. Lite av varje liksom. Jag kan aldrig fatta ett beslut, så varför välja vad jag är intresserad av när jag kan få flera saker.
Kajsa

2 Marina:

skriven

Men nää, du är ju en av de roligaste jag känner! Men känner igen mig i det där, har alltid tänkt på hur bra de personer som verkligen brinner för något måste ha det. Som satsar på det och kanske jobbar med det roligaste de vet. Då kan jag bli lite trött på mig själv och att jag inte kommit på än vad jag tycker är sådär superkul.

Svar: Visst är det frustrerande vissa gånger. Som med fototapeten jag messade om. Vem är jag. Vad symboliserar mig? Hade jag varit som Daniel hade jag ju kunnat välja nån snygg fiske eller jaktbild, men nä, jag är ju en "ingen" ;)
Kajsa

3 Kusin Anna:

skriven

Oj vad jag kände igen mig nu... Men i mins ögon är du beundransvärd Kajsa, det hoppas jag att du redan vet! Kärlek till dig!

Svar: Men söta du! Kärlek till dig också.
Kajsa

4 Lutten:

skriven

Gud vad man känner igen det där!! Jag kan tycka de är roligt att inte göra något alls!!! Men just nu känns allt tråkigt!! Bara sova känns roligt haha!!'

Svar: Hahha! Ja, sova är underskattat ;)
Kajsa

5 Therese:

skriven

men så känner jag med!! Jag är lite bra på många saker men inte jättebra på ngt så jag känner att jag vill hålla på med det proffessionellt. =/ det är nog typiskt svenskt. :)

Svar: Ja, men man kanske ska vara nöjd med att vara bra på många saker istället för bäst på något.
Kajsa

6 Malin:

skriven

Men lägg ägg! Du är ju en av de roligaste jag vet! När jag tänker på Kajsa så tänker jag på din personliga frisyr, hur du studsar framför Kristet utseende i din blå-vita kjol, hur du föder barn som om det vore det enklaste i världen och har fina små burkar till allt.

Svar: Men söta Malin! Haha, Kristet. Det var en rolig kväll det. Och föda barn, det var jag visst bra på :)
Kajsa

Kommentera här: