v 33

Då har vi gått in i en ny vecka igen. Eller rättare sagt i torsdags gjorde vi det. Vi har passerat två månaders gränsen till beräknat BF och det är idag bara 53 dagar kvar enligt kalendern.
 

 

Min mage sitter väldigt långt ner. Jag har inte alls den där fina gravidmagen man brukar se. I mina ögon ser den mer ut som en överviktig mage än en bebismage. Hängig liksom. Men jag ska väl vara tacksam. Bebis trycker inte så mycket på lungor och revben som h*n skulle gjort om magen var högre.

Det senaste är för övrigt halsbränna på kvällarna när jag slöar i soffan. Ingen jättetrevlig upplevelse. Och som jag misstänkte börjar det även komma några härliga bristningar fram på magen. Så till dig Mia som funderade över oljor och krämer. Det är bullshit :)

Annars skrotar lilla hjärtat på för fullt där inne. Bökningarna blir tydligare och tydligare och det är inte små korta sparkar längre utan mer buffningar. Gensvaren på smekningarna blir fler och det är underbart att få en knuff i handen när man smeker över magen.

1 Therese:

skriven

ne den är ju gullig! :)

2 Alexandra:

skriven

Läs Katrin zytomierskas blogg om när hon var gravid. Hon gick upp över 30 kg och tipsade om nån superolja som man inte fick bristningar av!

3 Madde:

skriven

Tycker inte att det ser ut som en tjockis mage. Men vet hur du känner. Jag känner mig som den ända feta gravida i hela världen. Alla andra är så smala och med sin lilla kula bara!



Och var glad att du sluppit halsbrännan då långt, jag har det konstant:( Och har haft det i över 2 veckor! As jobbigt!

4 Kajsa:

skriven

Therese: Tack! Den är väldigt hängig (syns mest på bilden framifrån), men jag antar att det är mitt sätt att vara gravid den här gången :)

Alexandra: Jag har köpt en "superolja" som var bra mot bristningar, men den gjorde mig bara fattigare. Det sägs ju att det är genetiskt och att man inte kan göra något åt det och jag misstänker att det stämmer...

Madde: Ja, känns som alla andra är vackra och jag är bara tjock. :) Min halsbränna kommer bara då och då, så jag är faktiskt riktigt glad att jag sluppit den hittills och att den är väldigt lindrig.

5 Mia:

skriven

Fan också. Jag köpte ju också en "superolja" som jag kämpar med men då vet jag att det inte spelar någon roll för bristningarna alltså. Jag kommer nog smörja ändå för att slippa vara så torr och stram i huden.

Tycker för övrigt att din mage är jättefin och jag är imponerad över att din navel inte petar rakt ut som min gjort nu sen vecka 20 ungefär. Det ser helt galet ut. Det var en "inåt-navel" innan jag blev gravid men nu vet jag inte om det nånsin kommer bli sig lik igen. :-/

Till halsbrännan rekommenderar jag Novalucol!! Jag är så lycklig över att köpt hem det för det hjälper snabbt och effektivt och är inte farligt för oss gravida. Det är min räddning på kvällarna.

Kram!

6 Kajsa:

skriven

Mia: Ja, jag smörjer också in mig för att inte bli torr. Någon nytta måste den ju göra, även om det inte spelar någon roll för bristningarna. :)



Jag tror faktiskt jag kommer att klara mig från en utåt-navel. Än så länge är inte så grund att den vill ploppa ut :)

7 Maria B:

skriven

Du har ju en jättefin mage=) Rasmus sa att du såg ut som en köttbulle, men jag håller inte med ;) Han påstod även att jag snart skulle se ut som en köttbulle så då får vi köttbullar väl hålla ihop =)



Jag smörjer också magen febrilt i hopp om att slippa bristningar. Jag kör med att stick från Bodyshop som säga ska vara bra. Har förbrukat 1 nu så antar att det kommer gå 2 till då jag smörjer som en galning =)

8 Kajsa:

skriven

Maria: Hahaha, en köttbulle! Han är bra charmig den där... :) Jag har funderat på ett sånt stick, men jag tror att snart jag ger upp kampen mot dem. De verkar ju vinna iallafall så det är väl lika bra att se sig som besegrad.

Kommentera här: