Namnförslag

Vi ligger här hemma i soffan och funderar över namn till "liten". 

Pojknamn har vi haft klart sedan långt innan vi ens väntade Irma. 

Men tjejnamn sitter det fast i. Vi har något/några förslag men inget som vi riktigt fastnat för.  Vi är nog inne på lite "äldre" typer av namn, i samma stuk som Irma, men inte fastnat riktigt för något. 

Vad säger ni? Har ni några förslag på namn? Förslag på både kill- och tjejnamn tas gärna emot, men främst tjejnamn.  
1 Hanna Sundin:

skriven

Har inga namnförslag, men kom på att jag inte sagt grattis än, så STORT grattis! Vi får för enkelhetens skull hoppas att det blir en pojke då med tanke på bristen på tjejnamn ;)
Stor kram

2 Anna:

skriven

Får se till att det blir en pojke bara så är problemet löst... ;-)

3 Zara:

skriven

Vera, Elvira, Agnes, Ester.. Tyckte jag kom på massor, med de där är fina tycker jag:)

Svar: Ja, Vera! Superfint!
Kajsa

4 Alexandra:

skriven

Ett namn som är gammalt och sååå fint är Ines. Men det är ju väldigt likt Irma om ni bryr er om det :) Sen har ju jag ett namn till som jag vill ha ett barn som heter -Molly. Sedan är ju Alice oxå fint. Sofie tycker jag om, jaa jag kan göra listan lång med tjejnamn, tycker det är svårare med killnamn ;)

Svar: Ines... Det var bra. Alice tycker jag också om. Supersvårt ju!
Kajsa

5 Nathalie :

skriven

Jaa, Ines är jättefint! Det skulle Ellen hetat om Päran gått med på det ;) Freja tycker jag är jättefint också, det stog överst på tjejnamn för mig. Sen hade jag Elsa. Och hade jag dragit den korta stickan (vi kunde ju aldrig bestämma namn så vi drog sticka), hade det blivit Julie. Så det tycker jag också är jättefint :)

Svar: Jag gillar ju Ellen också :)
Kajsa

6 Mia:

skriven

Namn är ju verkligen en smaksak och väldigt personligt. Men jag tycker Alva, Ida, Linn, Ester, Wilma och Linnea är fina och passar med Irma.

Svar: Ja, det är väldigt personligt. Och man har personliga kopplingar till olika namn.
Kajsa

7 Mia :

skriven

Astrid och Selma är två superfina gamla namn tycker jag. Sagotanterna. :)

Svar: Ja, superfina båda två. Astrid har varit en favorit hos mig också.
Kajsa

8 Annicka B:

skriven

Grattis Kajsa! Vill du ha förslag på gamla namn så är Maria, Eva och Sara bland de äldsta namnen i historien.

Svar: Jaha, det visste jag inte. Rolig info. Maria är väl ett släktnamn hos er?
Kajsa

9 Linda:

skriven

Ester,Freja(det tänkte vi till nr.2 men det blev ju en Ebbe)

Svar: Ester är jättefint! Jag gillar även Svea :)
Kajsa

10 terese:

skriven

Elsa, Ingrid, Kerstin, Anita. ..

Kommentera här: