Aldrig i tid

Alltså, jag är hopplös. Jag kan inte komma i tid. Aldrig. Och jag tycker att det är respektlöst. Har man sagt en tid är det den som gäller, och att komma 5 (ibland 10) minuter försent är inte ok. Ändå gör jag det, i stort sett varje gång. Dessvärre är vi lika både jag och Daniel vilket gör att vi alltid stressar iväg som tokar. Och humöret är också därefter. 

Så nu undrar jag. Finns det botemedel mot tidsoptimism? Och kom inte och säg att jag ska kliva upp/ börja göra oss i ordning tidigare, för då vet jag att vi har  gott om tid och då tar jag det så lugnt att det ändå blir stressigt på slutet. 
1 Therese:

skriven

det måste vara omöjligt att komma i tid när man har barn. innan vi fick mejja var jag alltid i tid till saker, helst 20 min innan. nu är det åt andra hållet istället 5-20 min sen varje gång. :S

2 Nathalie:

skriven

Jag är tvärtom! Kommer nästan alltid för tidigt! :P vet jag att jag ska åka nånstans kl.10, är jag klar att åka kl.8 typ. Sen sitter jag och rullar tummarna tills det är dags att åka. Och det blir alltid att jag åker tidigare än jag ska för jag orkar aldrig vänta! Vilket jag ångrat många gånger, helst när man har en grinig bebis med sig och man får sitta och vääääänta i väntrum tex. :P Kan dock tänka mig att det kommer bli annorlunda när Ellen blir större och ska trotsa. Då blir man säkert sen ist. :)

3 Simone:

skriven

Ja, samma här! Spelar ingen roll om jag kliver upp en timme tidigare och åker -då händer det något på vägen och jag blir alltid 10 min sen?!? Jag förstår inte? Det är ju inte så att jag medvetet försöker bli försenad! Haha, ojoj.

4 Anonym:

skriven

Tycker folk borde ha förståelse när man har småbarn att man inte är punktlig. Lite svårt med typ läkartider

5 Anonym:

skriven

Hälsning Marlene

6 Zara:

skriven

Men vad gör det om 100 år om ni alltid blir sena? Jag tror inte det kommer stå på gravstenarna:)Dessutom är det ju bra att alltid vara sen, för då vet ju folk det och förväntar sig att ni alltid är sena! Kanske de också kommer lite senare då...? Måste ju vara bättre än att köra varannan gång så man aldrig vet vad man ska förvänta sig av er:)

7 Mia:

skriven

Haha! Herre Gud vad jag kände igen mig där! Jag är precis likadan, och har inte kommit på någon lösning ännu! :D

Kommentera här: