Varning utfärdad för allmänheten

I morgon fyller min mamma år. 60 närmare bestämt. Men det pratar vi inte om. Hon väljer nämligen att inte fylla år så vi i familjen väljer istället att ta hand om henne hela dagen och skämma bort henne på samma sätt som hon annars skämmer bort oss.

Men (det kommer alltid ett MEN) det innebär att jag kommer vara tvungen att visa mig i bikini! Modellen på min kropp är inte gjord för att visas i ett så litet tygstycke utan borde döljas. Gärna under lager på lager med kläder. Jag är blek, jätteblek. Nästan genomskinlig (älska vintern). Jag är dessutom fet. Visst, av en väldigt trevlig anledning, men det är inte heller jättetydligt att det växer ett pyre i mig. Jag skulle lika gärna kunna ha ätit lite för mycket under en längre tid samtidigt som jag bosatt mig i soffan. Otrevligt! Men vad gör jag inte för min mamma. Det är hon värd.

Ska iallafall raka benen och hoppas på att det hjälper lite. Mycket tveksamt, men är man desperat tar man till alla knep man har. Annars får jag bära runt på den 1åriga brosonen som en sköld.

Kommentera här: