Utsövd

I natt hade vi en underbar natt. Vi har haft några vakennätter där vi har gått och vaggat och ammat och sjungit långt in på nästa dag (till halv 5 en natt), vilket gjort att jag varit helt slut ibland! Tidigare har hon också sovit med mig och då sover man på helspänn och kan inte riktigt slappna av. Men i natt! Halleluja! Irma sov så skönt i sin säng och mamman fick sova ut på riktigt. Sov på mage gjorde jag också! Efter månader utan min favorit-sovställning of all time kunde jag äntligen ligga som jag ville.

Det var riktigt skönt att se att hon efter matning och blöjbyte kunde somna om själv i sin säng utan problem också. Vi låg och höll handen tills hon somnade, och inte ett pip sa hon. Jag hoppas att hon fortsätter vara lika nöjd och trygg i sin säng så hon kan somna där själv när hon blir större.

Nu håller vi tummarna att denna natt blir lika bra. Vi ska inte ropa hej än, men jag tror att ersättningen gör sitt till. Mätt tjej = nöjd tjej = glad mamma.

1 Lisa- mamma till Isac <3:

skriven

Åh va härligt!! :) Visst gör det under att få sova ikapp lite? Det är då man tänker tillbaka på graviditeten och förstår alla "vila medan du kan" ;)



Första natten på mage är ljuvlig! Det saknade jag också på slutet :)

2 Therese:

skriven

åh vad skönt! :) jag längtar till den dagen mejja sover i sin egen säng! Det har vi inte lyckats med en enda natt hitills! :S

3 Zara:

skriven

gilla

4 Kajsa:

skriven

Lisa: Ja, tyvärr är "vila medan du kan" något man tar lite för lätt på. Även nu. Jag är dålig på att passa på att sova samtidigt som hon gör det. Men det ska jag väl kunna träna på ;)

Therese: Det gör faktiskt jättestor skillnad när de sover i egen säng. Jag sover mycket bättre när jag kan slappna av och vet att jag inte kan råka lägga över täcket, eller rulla över eller nåt sånt. Sedan ligger hon så nära att jag ser henne från sängen bara jag viker ner spjälskyddet.

Zara: Det gör jag också :)

5 Madde:

skriven

som du säger har hennes mättnad säkert med att göra att hon sover bättre!

Ralph har jämt sovit själv, kommer bara på mornarna ibland o myser:D

Kommentera här: