Slutammat

Irma har länge ätit mat på dagarn och ammats på natten (en eller två gånger), men på senaste tiden har jag märkt att det inte funkar. Hållar man inte igång mjölkandet så sinar det ju tillslut, och det har det i stort sett gjort nu. Irma äter och äter utan att det händer speciellt mycket, så nu har jag helt enkelt givit henne välling när hon vaknat på natten. 

Det var lite vemodigt att sluta, för när amningen fungerar är det förbannat smidigt att slänga fram bröstet lite var som helst och vips är maten serverad. Nu ska det planeras och packas beroende på hur länge man är borta. Det ska finnas micro och helst nånstans att sätta Irma.

Men det är riktgt skönt också. När jag väl bestämde mig kändes det helt rätt. Och Irma verkar vara med på noterna. I natt sov hon mellan 19.00 och 05.30, vaknade och fick välling för att sedan somna om och sova till 08.00. Helt ok för mig. Om det var en engångsgrej eller om hon är på väg att sova hela nätterna återstår att se, men vi kan ju alltid hoppas på det sista.

Kommentera här: