Sova borta

Här är det en spänd mamma som skriver. Snart kommer min pappa och hämtar mig och sedan bär det av norrut. Det i sig gör mig inte så nervös. Pappa är snäll och norrlänningar är trevliga. Nä, innan vi åker ska vi lämna av lillfröken hos farmorn och farfarn. Hon ska nämligen spendera helgen tillsammans med dem medan jag och D är ute på roligheter. Jag litar helt och fullt på att Irma kommer att ha det hur bra som helst, och hon kommer garanterat överösas med mer kärlek än hon klarar av. Men vi då? Hur ska jag och D klara två nätter utan gotrollet.

Det ska bli otroligt skönt att bo på hotell och få rå om varandra. Jag och D har inte gjort något bara vi två, så det är verkligen på tiden. Men jag kommer att längta sönder mig.

Nä, nu ska jag tänka på hur skönt det kommer bli att sova ut. Eller äta frukost utan att bli bjuden på ett redan uppmjukat smörgåsrån. Eller borsta tänderna utan att någon drar ut allt papper på toarullen under tiden. Det tar vi på måndag igen.

Kommentera här: