Det känns som jag sviker honom

Jag är så mycket bättre på att vara mamma åt en självständig och trygg storasyster än åt en försiktig och lite osäker lillebror. Hjärtat slits ju itu när man får lämna honom på dagis skrikande och grinande, för att några timmar senare hämta honom och höra att han varit ledsen till och från under dagen. 

Just nu känns dagis som världens sämsta idé och i min värld kommer det aldrig att vända. Positivt tänkande kan ta sig i arslet när Henning inte är riktigt trygg och inte alls förstår att jag kommer tillbaka snart. 

I fredags hade det gått jättebra så detta bakslag träffade rakt över näsan och samtidigt som blodet sprutar ska jag vara klar i huvudet och prestera på jobbet.

Helvetes skitinskolning - ytterligare en anledning att inte skaffa fler barn. 


1 Anonym:

skriven

Det kommer gå över snart! Tro mej! Komihåg hur jobbigt det var själv med Julian. Gick över efter ett tag. Nu är det inga problem. Hälsningar/ Marlene

2 Therese:

skriven

usch vad jobbigt! :( Känns som det kommer bli lika för mig med Majken oxå, hon är oxå lite osäkrare än sin storasyster, gruvar mig redan!

Kommentera här: