Utefix

Jag är så glad att åren med en riktigt liten bebis är över. Första sommaren i huset bodde vi inomhus (nere i källaren) för att amma, amma och amma medan värmen utanför stod kring 30 grader. 

Förra sommaren gick åt till dränering, och när det var "över" skulle man passa, passa och passa. Passa så den då ettåriga lillebrodern inte åt sand, inte ramlade utför nån trapp, inte kröp i leran  osv osv. 

I år däremot. Vilken skillnad. Idag har vi varit ute hela dagen och barnen har lekt medan vi kunnat göra massor. Självklart behövs det fortfarande passas, men inte alls som förut. 

Att vi dessutom är i en återställningsfas är helt fantastiskt. Sakta växer en trädgård fram efter dräneringen och jag älskar att hålla på. Det sägs att det är bra för din hälsa att påta i trädgården och jag kan banne mig skriva under på det. Jag mår så bra med lite skit under naglarna. 

Kommentera här: